otwórz menu zamknij menu
minikoszyk Psst... w koszyku czekają wybrane przez Ciebie produkty. Sprawdzisz to? ×
Toggle Nav
My Cart

Zdrowe przekąski

Sortuj wg:  Domyślnie
arrow
Sortuj wg

Zdrowe przekąski pozwalają zaspokoić apetyt między posiłkami. Wiele osób sięga po przekąski pełne cukru czy soli, jednak warto wybierać zdrowsze alternatywy, które nie wpłyną negatywnie na sylwetkę czy stan zdrowia.

Jakie zdrowe przekąski kupować? Warte polecenia są np. orzechy, warzywa i owoce. Te pierwsze są źródłem dobrych tłuszczów, które wpływają korzystnie na poziom cholesterolu czy ciśnienie krwi, pomagając minimalizować ryzyko chorób serca. Przyczyniają się także do łatwiejszej utraty masy ciała i są źródłem błonnika oraz przeciwutleniaczy. Jeżeli mamy ochotę na słodką przekąskę, możemy sięgnąć po orzechy w czekoladzie. Doskonale sprawdzą się orzechy laskowe lub arachidowe w czekoladzie ciemnej lub bezcukrowej.

Przykładem zdrowej przekąski są również owoce. Ze względu na sezonowość niektórych z nich, można postawić na owoce liofilizowane. Liofilizacja nazywana jest inaczej suszeniem mrozem i pozwala zachować wartości odżywcze produktów poddawanych temu procesowi. Dużą popularnością cieszą się m.in. liofilizowane truskawki, śliwki czy morele. Wiele osób sięga również po liofilizowane owoce w czekoladzie.

Polecane zdrowe przekąski obejmują także migdały, daktyle, rodzynki czy żurawinę w czekoladzie. Ciekawą propozycją dla kawoszy są ziarna kawy w czekoladzie. Wybierać można również fit batony musli z owocami lub orzechami.

Czy czekolada może być zdrową przekąską? Zależy jaką wybierzemy. Dobrą propozycją będzie czekolada bez cukru i słodzona stewią lub innym naturalnym słodzikiem. Warto postawić na czekoladę gorzką o wysokiej zawartości kakao. Kakao jest bowiem źródłem tak cennych składników jak magnez, potas, cynk, fosfor czy dobre tłuszcze. Dzięki zawartości flawonoidów wspomaga układ krążenia i pomaga spowolnić proces starzenia komórkowego.

Wybierając zdrowe przekąski, warto pamiętać także o ogólnych zasadach zdrowego żywienia. Ważne jest, aby spożywać regularne, zróżnicowane posiłki, unikać nadmiaru cukru, soli i tłuszczu, stawiać na zdrowe źródła węglowodanów oraz odpowiednio nawadniać organizm.

Zobacz więcej

Ponad 10 tysięcy zadowolonych klientów

Pomoc doradcy zakupowego

Pakiety badań szyte na miarę

Badania w domu lub w ok. 500 placówkach

Szybki termin realizacji badań

Gwarancja zwrotu za niewykorzystane badania