otwórz menu zamknij menu
minikoszyk Psst... w koszyku czekają wybrane przez Ciebie produkty. Sprawdzisz to? ×
Toggle Nav
My Cart

Poprawa samopoczucia

Sortuj wg:  Domyślnie
arrow
Sortuj wg

Samopoczuciem nazywamy najczęściej stan fizyczny i psychiczny danej osoby. Dobre samopoczucie nie opiera się jedynie na braku chorób czy dolegliwości. Pod pojęciem tym kryje się także to, jakie emocje i myśli towarzyszą nam na co dzień czy, w jaki sposób radzimy sobie ze stresującymi sytuacjami.

Chociaż w dużej mierze możemy samodzielnie wpłynąć na samopoczucie, dbając o zdrowe codzienne nawyki, istnieją także czynniki zewnętrze, które mogą sprawić, że czujemy się źle, takie jak np. pogoda.

Co zrobić, aby uniknąć złego samopoczucia? Kluczowa jest umiejętność wyciszenia się i łagodzenia stresu. Dodatkowo warto zadbać o zbilansowaną dietę, regularną aktywność fizyczną, odpowiednią ilość snu, który umożliwia regenerację organizmu. Dla wielu osób sposobem na dobre samopoczucie jest kontakt z naturą lub przebywanie w gronie bliskich osób. Należy także unikać używek takich jak tytoń czy alkohol, które mogą obniżać samopoczucie.

Aby poprawić samopoczucie, możemy także stosować odpowiednio dobrane suplementy diety. Kluczowa jest redukcja zmęczenia i znużenia. Efekt taki osiągnąć możemy stosując suplementy diety z kwasem foliowym, magnezem, żelazem, witaminami B2, B3, B6, B12 lub witaminą C. Skuteczne produkty na energię zawierać mogą także kofeinę. Pomagają zmniejszyć senność, a także poprawić koncentrację. Źródłem kofeiny jest m.in. guarana. Z kolei maca, czyli pieprzyca peruwiańska, wpływa na zwiększenie witalności i wspiera organizm w sytuacjach dużego wyczerpania. Podobne działanie wykazują trzy rodzaje żeń-szenia: amerykański, koreański i syberyjski.

Popularnym sposobem na poprawę samopoczucie jest stosowanie produktów z ashwagandhą. Jest to roślina wspierająca układ nerwowy. Przyczynia się do uspokojenia oraz zmniejszenia stanów lękowych i depresyjnych. Zwiększa odporność organizmu na stres. Relaksująco i wyciszająco działa L-teanina. Wspiera ona także zdrowy sen. Aby ułatwić sobie radzenie z napięciem nerwowym, oprócz ashwagandhy stosować można także różeniec górski, imbir i cytryniec chiński.

Zobacz więcej

Ponad 10 tysięcy zadowolonych klientów

Pomoc doradcy zakupowego

Pakiety badań szyte na miarę

Badania w domu lub w ok. 500 placówkach

Szybki termin realizacji badań

Gwarancja zwrotu za niewykorzystane badania